Dan före dan före dopparedan!

Nu är man riktigt på G

Köttbullarna klara, spjällen ligger varma i ugnen...knäcker kokar jag om någon timme.......

Skinkan fixar jag imorgon...

Vilken härlig jul med två dagar ledigt så man hinner förbereda sig....
jag är av de där inte "rucka" på traditionerna.......

Varje år fixar vi ordning granen kvällen före julafton, plus att vi tjuvsmakar på
julskinkan också imorgon kväll,
Inte en minut före hahahaha..Man har sina ideer.

En till sak som jag hakat upp mig på är advensstaken den med fyra
levande ljus, väldigt viktigt att ljusen när man eldat klart är som
en "trappa" nästan så man mäter med linjal...

image524

Ja ja det är några av mina negativa sidor, men kan också vara positiva för mina
döttrar har nästan blivit värre *fniss*

 image526


Kommentarer
Postat av: Dum-Per

Sådär ja....nu börjar bilderna likna nåt...
*haha*

2007-12-22 @ 15:29:40
URL: http://dumper.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Kommer ihåg när jag var barn så klädde vi också julgranen dagen innan julafton och på julaftons morgon så fick vi smörgås med julskinka och risgrynsgröt.
Den frukosten längtade vi efter.
Sedan som vuxen har jag inte varit så exakt med traditionerna, men lite satt nog kvar när min dotter växte upp.
Kul det du skrev om ljusen....kom att tänka på din kommentar till mina ljus på en bild jag har i min blogg.
I den bilden brann de två högsta ljusen ;-)
Jag är lite tvärtom ibland ;-)
Önskar dig en riktigt God Jul.
Kram

2007-12-23 @ 22:28:09
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anonym

Midnatt råder tyst det är i huset..... VA´DDÅ JÄ´LA TYST.....!!!???? Glöm de´.... här är det full-rulle från morgon till kväll. Barnen har ju bli´tt så pass att de vill va´ uppe lite längre....och va´ resulterar det i....?? JO, att man själv får va´ uppe och slå in julklappar frammåt små-timmarna, puhh.....01.30 slog jag in sista julklappen igår... eh, eller i morse heter det kanske....SUCK !! Nåväl, barna-ögon tindrar och det slår det mesta. Då spelar det ingen roll hur "drygt" det blir....fniss... Nu tar vi fram "dutt-pennorna" och kör snart 4:ans bingo....barnen vill ha en ny bil, men det vill inte jag...VOLVO......??????Fniss....å´ kram....

2007-12-23 @ 22:39:07
Postat av: Pialotta

Här kommer jag.. tomten från Syd.. renarna börjar bli trötta så jag landar här en stund och skickar in en julehälsning genom dörraspringan:-)
Kärleksfull Jul till dig i Dalom.
Tomten i Syd

2007-12-24 @ 11:57:10
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Zack

God Jul tösen :)
Tc.

2007-12-25 @ 14:33:10
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Pialotta

Trevlig fortsatt helg o gott nytt från Skounegrebban.. står du i köket ännu..:-)
Tjing

2007-12-26 @ 17:58:12
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: yngstingen

tycker du har varit dålig med uppdateringen;)

2007-12-27 @ 21:24:14

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0