Fulljus blir "finljus"

Har ni som jag en massa ljusstumpar, fula gamla färgade ljus,
ljus som inte passar i någon ljusstake osv osv......

Jag fixar min egen julstämning och tar hand om gamla tråkiga ljus!

Enkelt och kul, det enda du behöver är att köpa en veke,
sen en glasburk i vattenbad och i med ljusen och smält dem.
Jag använder både mjölktetror, toarullar, yoggiburkar m m till form.

Nu är ju inte jag något proffs på att göra ljus, men jag gör så gott jag kan
och lite ljus att elda till jul blir det.
Lite snett och vint men HOMEMADE!

Här kommer några bildbevis =)

image452

     



     

Så kolla i dina gömmor ska du se att du har en hel massa
fulljus som kan bli nya ljus till jul....

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oj vad fint :)

2007-12-04 @ 19:38:21
URL: http://spiceupyourlife.blogg.se/
Postat av: Kärran

Vá fin det var...hur får du till olika färger? Det blir fin hos er i jul!!

2007-12-04 @ 20:04:04
Postat av: Inger Maryissa

Vilka fina ljus du gjort.
Och toppen-bra tips
Kram

2007-12-04 @ 20:39:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0