Barncitat

Ikväll på kyrkogården hörde jag en liten flicka fråga mamma

- Ska vi bygga en snögubbe på morfars grav???

image193


Några fler när jag ändå berör ämnet :-)

image194

Vad är giftermål?
Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna
 tillbaka henne till hennes föräldrar.
(Erik, 6 år)


Det är när någon har gått ut ett tag och pojken friar till flickan. Han säger:
 "Jag tar dig för att behålla dig i hela mitt liv, eller i alla fall tills vi fått barn och skiljer oss,
men du måste göra en speciell sak för mig."
Sedan säger hon "ja", men undrar vad den där speciella saken är,
och om det är något oanständigt.
Hon är väldigt nyfiken.
(Amanda, 9 år)


Är det bättre att vara singel eller vara gift?

Det borde du fråga de som läser VeckoRevyn. (Lotta, 10 år)


Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver
någon som plockar upp efter dem.
(Anna, 9 år)


Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn.
Jag behöver inte sånt krångel.
(Adam, 7 år)

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?

Du måste hitta någon som tycker om samma saker.
Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om
att du tycker om sport, och förse dig med chips och dip under tiden.
(Emil, 10 år)


Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan
och tids nog inser du vem du får dras med i resten av livet.
(Helena, 10 år)


Du singlar slant. Krona betyder att du stannar med honom,
och klave betyder att du prövar nästa.
(Kerstin, 9 år)


image194

Min mamma säger att jag ska leta efter en man som är hygglig.
Det är det jag gör... Jag letar efter en man som är
hyggligt lång och hyggligt snygg.
(Carolina, 8 år)


När är den rätta åldern att gifta sig?

23 är den bästa åldern, för då har ni känt varandra jättelänge!
(Alexandra, 10 år)


Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.
(Fredrik, 6 år)


När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer, och man kan ligga
i sovrummet och älska varandra hela dagen.
(Carola, 8 år)


När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru.
(Martin, 5 år)


Hur kan en främling se om två personer är gifta?

Gifta ser ofta lyckliga ut när de pratar med andra människor.
(Elin, 8 år)


Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn.
(Sebastian, 8 år)

Dagens barn!! De´ ela fö gooooaaaaaaa

                
image198


Kommentarer
Postat av: miapia

Höll på att garva ihjäl mig när jag läste dessa tokiga men roliga kommentarerna ur barnamun :-) Dom är ju då bara för underbara.
Kramisar!

2007-11-04 @ 09:32:45
URL: http://nogg.se/miapia

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0