Jag har fått min diagnos!

     


 

Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK
(åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet).
Så här visade sig symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg
ut till garaget upptäcker jag posten i hallen.


Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag
till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar
reklamen i papperskorgen och märker att den be-
höver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en
svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att
tömma papperskorgen först.


 Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när
jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna
posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna

 Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet,
så jag går in dit och hittar en flaska juice som
jag börjat dricka ifrån.
Jag ska börja leta efter pennan,
men först måste jag flytta juicen så jag inte
råkar spilla på skrivbordet.


Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.
På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas
som står på bänken.
Blommorna behöver vatten,
så jag ställer ifrån mig
juicen på bordet.


Då ser jag mina glasögon som jag letat efter
hela förmiddagen.
Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord,
men först ska jag vattna blommorna.


Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller
vattenkannan med vatten.
Då får jag plötsligt får syn på fjärrkontrollen till TV:n.
Någon har lagt den på köksbordet.


Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta
efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att
den ligger på köksbordet.

Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna
blommorna. Jag häller lite vatten i vasen, men det mesta
hamnar på golvet.

Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går
för att leta en trasa.
Så går jag ut i hallen igen för att försöka
komma på vad jag hade tänkt göra.

 Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig,
svarsblanketten har inte blivit postad,
det står en flaska med varm juice på bänken,
blommorna är vissna,
jag kan inte hitta någon penna,
jag kan inte hitta fjärkontrollen till TV:n,
jag kan inte hitta mina glasögon
och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna.

 Jag försöker komma på varför det inte blev
något gjort idag.
Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen
hela dagen och jag är helt FÄRDIG.

Jag förstår att detta är ett allvarligt problem och jag
ska söka hjälp för det,
men först ska jag kolla min mail.

Är jag ensam om det här eller ???????????????


Kommentarer
Postat av: Dum-Per

Alzeimers...välkommen till klubben!!

2008-02-09 @ 22:10:13
URL: http://dumper.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ordet: ånk, låter så roligt.
Och visst har jag också slängar av det....;-)
Kul skrivet.
Kram

2008-02-10 @ 14:33:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Soffie

Å vilken tuff design du har här !!
*fniss* hitta du till datorn?Påminner lite om mej det där;O)

2008-02-10 @ 16:45:26
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Net-Ann

Hahaha *nickar igenkännande* exakt så här ser mina dagar ut. Som jag grunnat på vad jag lider av. Nu har jag äntligen fått en korrekt diagnos... Hädanefter får du titulera dig Witchdoctor :-) Kram kram

2008-02-12 @ 11:53:21

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0