Härligt!!!

En ny Liza!!!




Beställt och påväg hem till mig......nu har jag ett helt gäng ljudböcker att
avverka under hösten och vintern.....mmmmmmm.....





 




Beskrivning:
   En svensk familj hittas mördad i sitt hem på Costa del Sol
i södra Spanien - alla utom den 16-åriga dottern,
som är spårlöst försvunnen.

Först tror polisen att det är ett inbrott som gått fel, men ju
mer brottet granskas, desto märkligare blir det.
När också inbrottstjuvarna påträffas döda lamslås hela
utredningen. Brottet sänder en chockvåg som skakar om,
till och med på den brottstyngda Solkusten.

Annika Bengtzon skickas ner till Marbella för att
bevaka morden. Hon åker under protest, för hon har
egentligen inte tid att resa iväg.
Hon har just fått en ny lägenhet och har inte ens hunnit
packa upp flyttkartongerna.
Relationen med hennes exmake Thomas är laddad.
Annika saknar sin familj så att det värker i kroppen.
När både Thomas och Annika plötsligt befinner sig
samtidigt i Malaga under några tropiska majdagar
visar det sig att deras kärlek kanske inte alls är död.

Men under den heta solen dras Annika in i ett
ödesdigert spel om kokain, penningtvätt och
vedergällningar som innefattar flera generationer.
Hennes sökande efter den försvunna 16-åriga flickan
för henne slutligen bort från Europa och ner till Afrika.

En plats i solen är en brett upplagd kriminalroman
som spänner över 70 år, från Nazityskland och
bonde-Sörmland på 1950-talet till Stockholm, Malaga och
Marocko i vår tid. Det handlar om vad människor är beredda
att göra för att få just en plats i solen, en position på
samhällets gräddhylla.
Den är en direkt fortsättning på Livstid.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmmmm....Ljudböcker är livet!!!

Hatar att läsa själv, är väl för lat, antar jag!



Alltså, man kan inte låta bli att bli på gott humör här inne hos dej!!!

Den ena skrattsalvan avlöser den andra, och jag funderar hela tiden på hur du är i verkliga livet!!!



Skulle ge guld för att få dricka en kopp kaffe med dej runt "mitt bord"...

Jag ringde faktiskt men du var ju inte hemma!

Haha....du är välkommen på nästa "häxmöte", om du lovar leverera en av dina dråpliga historier!!



Allvar....det är faktiskt bara ett gammalt vykort jag fick för ett antal år sedan, och det sitter på min anslagstavla och jag bara ÄLSKAR dessa gamla kärringar!

Måtte jag bli sån!

Kram på dej och tack för skratten! //Jenny (-:

2008-10-14 @ 13:28:41
URL: http://bergskristallen.blogspot.com/
Postat av: soffie

åååå den bilden jag vill resa bort från detta grå och trista å ej komma hem förrns i mars ,april det skulle va nåt det.

den boken lät bra!

ha en gokväll du som bär ett sånt fint namn;O)

2008-10-14 @ 20:01:19
URL: http://soffie69.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0