Nästa liv.....

I det här livet är jag en kvinna.

I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.

När man är en björn måste man gå i ide.
Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide måste man äta
kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är en björnhona så föder man
sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna,
gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är en björn så FÖRUTSÄTTER ens partner
att man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och
ett överflöd av underhudsfett.

Japp, jag skall bli en björn.


Kommentarer
Postat av: Maria

Så härligt och fint du skriver,skulle

också gärna vilja vara en björn i nästa liv..

har ofta kännt det så faktiskt.=)Vilken mysig

sida du har,jag halkade in hit genom "Tant animalia"

Mysig bild på björnenlerHa en bra dag!



Kram Maria

2008-10-08 @ 10:07:33
URL: http://ann-jeanette.blogspot.com
Postat av: soffie

hehe jag hänger på å blir björn jag med.

ha det bra idag här är det bibblan som gäller i eftermiddag.

må gott

2008-10-08 @ 14:57:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Mmmm va kul...vi kan bli björnar ihop kanske.....

Låter onekligen riktigt bra.....

WHAT...menar du att du läser UTAN att lämna kommentar...så nedrigt... Skulle aldrig jag göra....eller?????? hehehe

Kram på dig KvastHilda

Margaretha

2008-10-08 @ 19:12:36
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur många har du plats för i din björnflock???

Jag är definitivt "på"....



Du skriver så roligt och man bara sitter och leeeer fånigt!



Vill också berätta att jag nog hade en "förbannelse" i min blogg...Haha!

Något så jäkla dumt och obegripligt allt kan va ibland???

Mitt tålamod är nog ungefär som en Björnhonas....det "smäller" med en gång, så jag tryckte på "ta bort" och borta var det!



Skönt att bli av med den...den var dum...sade jag trumpet som en treåring och plutade med underläppen!



Men nu har jag handlat 10 extra gigabyte (se vad jag kan...)och startat upp på nytt!

Du är välkommen dit!

Upp på kvasten och håll i hatten så flyger vi!!



Adressen är:

http://bergskristallen.blogspot.com/



Swisch! Kram, Jenny (-:

2008-10-09 @ 02:23:20
URL: http://bergskristallen.blogspot.com/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0