Lite skoj!

En dag kom en gammal dam på ålderdomshemmet körande
fram och tillbaka i korridoren i sin rullstol.
Hon gjorde hela tiden motorljud så att det skulle låta som
hon körde bil.


 
Precis som hon körde där fram och tillbaka i korridoren
hoppade en gammal man ut ur ett rum och sa myndigt:

-Ursäkta damen, men ni körde alldeles för fort. Kan jag
få se på körkortet?

Hon rotar runt i handväskan och får fram ett gammalt
tuggummipapper, som hon räcker honom.
Han tittar noga på det, säger att den här gången f
år ni bara en varning och skickar iväg henne.
 
Hon fortsätter sitt ändlösa körande fram och tillbaka.
 
Plötsligt hoppar farbrorn fram igen och säger allvarligt:

-Ursäkta damen, men jag såg att ni körde över mittlinjen
där borta. Kan jag få se registreringsbeviset!
 
Ett lätt grävande i handväskan gör att hon får tag i
ett gammalt kvitto, som han ser noga på och säger att den
här gången blir det bara en andra varning.

Tanten sticker ivrigt iväg i en rasande fart, fortfarande
låtande som en bil.
Plötsligt hoppar den gamle mannen ut ur ett rum,
han är spritt språngande naken och har ett präktigt stånd.
 
Tanten i rullstolen får något förskräckt i blicken,
gapar och utbrister olyckligt:
 
 -Näää inte alkoholmätaren IGEN!!! 




Kan vara värt varenda krona!!! *fniss fniss*

Kommentarer
Postat av: Stina

Hi hi fick denna lilla historia på mobilen för ett tag sen. Fick ett gott skratt då jag tänker på att de skulle kunna vara så på mitt jobb bland pankisarna. Jag jobbar på ett äldreboende, men är ju för närvarande sjuksriven. Ha en bra kväll. Stina

2008-09-23 @ 20:59:53
URL: http://kfasse.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0