Pausmusik på Melodifestivalen - Leksand

Ja ha!!!
Nu går han där vår trygghet på jobbet
biter på naglarna med sin "artist pasersedel" i fickan osv osv...

Han har redan sett Velvet och han vet vad hon har
under kjolen!!


Fusk!!

Jag vet också men han har bara berättat...

Han är där - å jag sitter här!

Fusk fusk fusk...

Men det gör inget, mina döttrar har åkt och handlat
och vi ska smaska framför mello ikväll,,,,
Manaschen e säkert hungrig NU
SÅ DET SÅ!!
               *pilutta dig*




Gränslöst myllrade på scen


Leksand
Klichéerna kom på skam. I alla fall lite.
Det var inte svensk folkmusik som gällde i pausunderhållningen.
Falugruppen Gränslöst stöpte om Dansa i neon i böljande Balkansväng.
I går stod de på Melodifestivalens scen under genrepet i Ejendals.

Freddie Wadling tolkade 60-talet i Göteborg, Jannok 70-talet och Abba i Skellefteå.

Turen var kommen till 80-talet när det var dags för pausunderhållning i Leksand.
Som tidningen tidigare berättat så har musikskolans folkmusikungdomar i Falun,
Gränslöst fått det hedrande uppdraget.


De senaste dagarna har de legat i hårdträning, finslipat formen och
tränat inför kamerorna. Nu var det - nästan - skarpt läge.


Och de bjöd på en klassisk 80-talshit, Lena Ph:s Dansa i neon i ett
Balkanarrangemang, som gick från ett lugnt balladintro till ett mer dansvänligt sväng.


Scenen fullständigt myllrade av musiker med bouzouki, fioler, klarinetter och
mässingsblås.

Inte en enda knätofs, vad jag kunde se.


Gruppen är för övrigt föremål för en dokumentärfilm som håller på att spelas in och
firade nyligen 20-årsjubileum.



HÅLL TUMMARNA FÖR KIDSEN!!


Kommentarer
Postat av: soffie

håller alla tummarna för dem,

här har nu snön vräkt ner hela dagen uuu va jag är trött på snö men lilla Nellie har ju kul iallafall,

ha nu en toppenkväll

2009-02-21 @ 19:01:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja, nu har jag väl ingen ursäkt för att inte se melodifestivalen. Ska titta på ungarna och tänka på dig.

2009-02-21 @ 19:08:58
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Catti

Hahaha, sonen lärde mig vad som finns under kjolen när han var 6 år och citerade en Markoolio text där han sa "jag lyfte på kjolen och gissa vad jag såg"

- Vad såg han då? frågade jag

- Jamen du vet, slidan. Det heter faktiskt så, det heter inte mus som du säger mamma.

Ord och inga visor där =) =) =)

2009-02-21 @ 20:08:24
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Miss Rees

sv: jag håller på och testar lite olika stilar på min blogg, så den kommer nog byta ofta tills jag hittat vad jag söker, jag bytte idag igen, fast den bakgrunden tog 3 timmar att göra =P

kram miss Rees

2009-02-21 @ 23:39:19
URL: http://missrees.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0