Ska vi göra familjen komplett??

Ska vi köpa/ inte köpa hund???


Jag och mina döttrar längtar fruktansvärt efter hund!

Under årens lopp har vi haft 3 Border Collies....
2 st duktiga Vallhundar och en som
bara tyckte det var skoj att leva!!!



Tik eller Hane är också en fråga?????

Här nere kommer en hyllning till hunden!!


Hundens lag!

(stämmer också ganska bra för småbarn)


Om jag tycker om den, är den min. 

Om den är i min mun är den min. 

Om jag kan ta den från dig, är den min. 

Om jag hade den för en stund sedan, är den min. 

Om den är min, får den aldrig se ut att vara din på något sätt. 

Om jag tuggar itu något så är alla bitarna mina.

Om den ser ut som min, är den min. 

Om jag såg den först är den min.

Om du leker med något och lägger det ifrån dig så blir det automatiskt mitt. 

Men om den är trasig så är den helt klart din!




En hund är den ende i världen som älskar dig mer än du älskar dig själv!

~Josh Billings


Den som sade att man inte kan köpa lycka glömde av små valpar!

~Gene Hill


Hundar lever för kort - Deras enda brist egentligen.

~Agnes Sligh Turnbull 


Den mest tillgivna varelsen i världen är en blöt hund.

~Ambrose Bierce



If you can look at a dog and not feel vicarious excitement
and affection, you must be a cat. 

~Author Unknown





Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att ni längtar efter en hund.

Det är ju så mysigt att ha en liten fyrbent vän.

Gulligt skrivet i Hundens lag ;-) och de andra citaten.

Och så mysiga bilder, speciellt den sista.

Ha en fin fortsatt dag.

Kramar



2009-02-20 @ 16:50:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Catti

Jamen det finns väl inget som är så gossigt som en liten hundvalp. Jag hade valt en hane. Sura kärringar finns det så gott om annars ;)

2009-02-20 @ 18:07:33
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: soffie

men va skoj att ha de tankarna vad för ras ska ni välja då,?

va fina bilder å gulligt skrivet !

ha en mysfredag nu,

kram

2009-02-20 @ 18:50:48
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

SKAFFA HUND om det går.

Jag vill men inte har möjlighet. Jobbar heltid,,,

2009-02-20 @ 21:05:45
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Thalina

Härligt med hundar ,men jag har bara haft katter.Fast jag har vänner som har hund och den är jättefin.Nu har jag inga husdjur, tycker att jag bor fel för att ha husdjur.Synd.Ha en fin kväll kram Thalina

2009-02-21 @ 16:30:10
URL: http://thalina.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0