Ressugen!!

Ja verkligen!!!
Sitter och botaniserar på nätet och drömmer mig bort.

Första gången jag var till Rhodos var 1974 å vet ni
hotellet finns kvar!!
Ett litet mysigt lägenhetshotell där man "rår sig själv"


Ser ju naturligtvis inte lika ut som på 70-80 talet, men det finns där!!
Woow...

Webben är ju fantastisk för drömmar man åker vart man vill
ser vad man kan uppleva, lever sig in, känner nästan doften och hör
sikadorna!!

Idag när det var så tråkigt väder, kallt blött och  nu mörkt!
Kan det vara skönt att drömma lite hihihi


Rhodos stad taget från Berget vid Lilla Akropoilis


Härliga uteserveringar!


Gamla Stan


Mandraki


In och utfart Gamla Stan


Äta under bar himmel med druvor i taket, eller gå på bio och
samtidigt kolla in stjärnorna!



Hamnen vid Gamla Stans murar



Mandraki by night

Mmmmmmmmmmmm
Härligt


Dax att vakna!!!


Kommentarer
Postat av: Catti

Jag får ångest av sånadär bilder. Kan inte ens titta på reseprogram ju. Jag måste helt enkelt vara född i helt fel land.

2008-10-02 @ 22:24:35
URL: http://lakritsfantomen.blogspot.com
Postat av: Tant Animalia

1980 var jag där....och har tyvärr inte varit just där sen dess )-:



Vilken stämning....souvlaki, grekisk sallad, discolampor och pumpande musik i natten, Lomomba (spillde visst ut en i knäet på mina vita jeans en "lullig afton", dofterna, värmen, de rara grekerna....Åhh, vad jag skulle vilja åka dit igen och bara strosa runt i Gamla stan och bli bjuden på Ouzo i småbutikerna!!!



Tack, för härliga bilder!

En tripp till Rhodos på morgonkvisten KAN aldrig vara fel!

Kram, Jenny (-:

2008-10-03 @ 09:57:43
URL: http://tantanimalia.blogspot.com/
Postat av: Miss Rees

Vad jag känner igen mig, jag har varit på rhodos 2 gånger, 07 och 08. Har du varit på Blue Lagoon, sjörövarebaren? mitt favvo ställe



kram Miss Rees

2008-10-04 @ 20:20:32
URL: http://missrees.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0