Svårt att vara mor!

Hur ska man vara som mamma?
Hur man än gör så gör man fel!
Man bryr sig för lite, eller för mycket!
Man försöker att hålla distans, man försöker
att ordna allt så bra som möjligt.

Men ibland blir det bara fel fel....
Min referens på Mamma är liksom lite luddig.
För ung mor med problem som engagemang,
ansvar, känslor tja det mesta som tillhör
en mor.
Men men förklaringen finns!

Andra världskriget drar genom Europa!
Morfar tar skidorna och militärkläderna och åker
för att vakta svenska gränsen i norr mot Norge.
För att försvara fosterlandet!

Hemma sitter Mormor som telegrafist och skickar
iväg en massa konstiga signaler!


Vad händer då JO AMRISARNA KOMMER TILL STAN *WooW*


Hur kul måste det inte varit, plötsligt i en stad med så
lite män kommer ett gäng Yeankees.... Vad händer
Ja ja ni kan säkert tänka er resten.
Graviditet! Min mors syster är på G.... Adoption, skilsmässa.
Moderlös Mamma!

Själv är jag född av en 16 årig mor, som fortfarande bodde
hemma med sin far och hans föräldrar. 4 generationer under
samma tak!

Så vart ska man vända sig när man funderar på HUR ÄR
MAN EN BRA MAMMA???

Man önskar det var så här!

En mor
En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma!


Mina kära döttrar jag älskar er!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jättefint inlägg. :)

Och jag vet inte om jag har något bra svar om hur man är en bra mamma. Ingen är perfekt. Men i grund och botten så tror jag att det räcker med att vara säg själv och att ge mycket kärlek till sina barn.



Ha en bra dag! :)



Mvh Lena

2009-03-11 @ 10:35:22
URL: http://celena.blogg.se/
Postat av: Thalina

Mycket läsvärt.Alla är inte felfria och gör man så gott man kan så tror jag att man får vara nöjd.

Ha en fin dag kram Thalina

2009-03-11 @ 11:37:39
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ingen är felfri men består kärleken till barna så e man in på rätt spår.

2009-03-11 @ 12:41:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: föneböna

Så jätte fint inlägg!!!

Sitter med en tår i ögat!

kramar!

2009-03-11 @ 19:50:51
URL: http://www.metrobloggen.se/sandkorn

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0