Gooo Moorron ni underbara

medmänniskor!

Är jag för god trogen när jag vill tro gott om alla, förmodligen, men jag trivs då och så.

Det finns så många bittra, avundsjuka, gnälliga, negativa och falska människor.
och vet ni vad jag har märkt, det smittar oootroligt, ungefär som magsjuka!

Men mitt försök är att se "över" det, att tänka de måste må så himla dåligt.
De försöka trycka ner andra med negativitet och du ska inte tro....osv.

Med deras inställning tror de att de kan bli "lyfta själv"
men det funkar inte, hur än de försöker.
Tänk bara att du är för mer än det!

Så kontentan av det hela, ingen idé att bry sig försök vara positiv och tänk framförallt
positivt.

Negativ energi tar så mycket mer kraft än positiv energi
och vet ni det bästa av allt

Positiv energi smittar faktiskt också!

Så ta vara på dagen på ett positivt sätt...



Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Du har så rätt i att negativ energi tar så mycket energi.
Men det gör positiv sådan också, men i stället för att ta, den ger, och gör livet / dagen lättare, både för en själv och de människor man möter.
Då vi alla påverkar varandra på olika sätt.
Det betyder så mycket hur vi medmänniskor möter varandra.
Önskar dig en fin fortsatt adventshelg.
Stor Kram

2007-12-01 @ 13:41:35
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0