Ljus som inte går i stöpet!

Återvinning hur kuuul e de!!!

Men om det är för sin egen del, att det kanske gynnar en själv då kan det väl gå ann!

Jag är iaf en återvinnare av ljus!!
Älskar ljus i alla former och dofter!
Helst den här mörka tiden, finns det något som är mysigare än att tända levande ljus i form av
vanliga ljus, värmeljus, "flytljus osv...

image353

Jag smälter och återvinner och gör ljus av ljusgelémassa,
se det som en mental terapi!
(finns alltid ljus i vår reception på jobbet den här tiden på året)

Fick ett nytt tips av en på jobbet...

Här kommer det

Jag har en massa himla gamla ljus som bara ligger och skräpar i gud vet vad för färger.

Ta en hushållspappers- eller toarulle, botten av folie.

Sätt i ditt gamla tråkiga ljus (tas av om det behövs).

Smält tråk-ljusen i en (hmmm tom) hahaha konservburk
gillar inte utseendet på tomtapuréljus eller bönljus ;-)

Häll i ljusmassan lite i botten och låt det stelna.
Försök att få ljuset att stå mitt i rullen.

När det stelnat så fyller du lager på lager i en himla massa olika färger.

Låt kreativiteten flöda =)

image354

När det är fyllt upp till ljuset topp låt det stelna (där är jag nu)

Har inte sett resultatet ännu och jag TROR att det passar bra i en liten värmeljusstake....
Men det återstår att se!

Annars är det ljusgelé som är roligast som man kan lägga i
olika saker i,,kaffebönor
(stänk i några droppar kaffe doft) (finns att köpa på väl sorterade hobby affärer)
Nu till jul, torka apelsin, kanelstänger "what ever" och droppa några droppar med apelsindoft...
Hur härligt som helst, man kan hitta på massor av egna designade ljus!

Å vem blir inte glad över ljus till jul????

image355

LYCKA TILL!!

Ett ljus för dig


Kommentarer

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0