Sommarstuga säljes!

image199
Utdrag ur annons i Dagens Nyter

Det var en  som annonserade i .
Han tänkte sälja sin stuga
för han hade så många hus redan.
Sagt och gjort satt han in annonsen ovan.

Det tog inte många timmar förrän en Yuppie från Stockholm,
 fick syn på annonsen och ringde!

-Hej jag ringer på din annons om sommarstugan du ska sälja!
-Jo hej, det stämmer! Du kan kom å titta.
-Ja det gör jag gärna, men jag har bara en fråga är det verkligen det där priset?
-Ja inte en krona mer!
Yuppien tänkte
Det är ju otroligt billigt för en stuga jag åker upp redan idag på eftermiddagen.

Sagt och gjort yuppie killen åkte till Rättvik, träffade bonden Göras Kalle Johansson och allt stämde!!

Kalven gick där och betade, flaggan var hissad i flaggstången,
sjön låg spegelblan nedanför stugen, det var ju bara för perfekt för att vara sant.

Hmmm yuppien vart misstänksam och frågade, är du helt säker. - JO sa Göras Kalle!
Men en fråga har jag kvar sa stockholmaren, du skrev i din annons att det var myggfritt,
kan du lova det?

Bonden fundera sen sa han
- hmmm om vi gör så här! Du tar av dig alla kläderna, jag binder fast dig vid flaggstången.
Jag åker ner på byn går på bolaget och affären och handlar lite Falu körv.
Det tar nog ungefär en timme. OM DU inte blivit biten av någon mygg under tiden,
så vet du att det jag säger om myggen ä sant!
Men om du blivit biten av mygg så ska du få ställä av mä!!

Hahaha, tänkte yuppien vilken korkad bonde, klart jag blir myggbiten!
Enkel match att få en stuga!
Så de kom överrens och bonden band fast stockholmaren runt flaggstången,
åkte till bolaget och köpte sin körv.
 

När han kom tillbaka efter en timm från sina ärenden. Kollade han, 
och stockholmaren var fortfarande bunden vid flaggstången,
men han hängde bra besynnerligt, han såg ut som han nästan var död..

Ojojoj tänkte bonden, nu har myggen nästan tagi dö på han...
Han sprang fram till yuppien och ruskade på honom, hallå hallå är du vid liv?

Det hördes ett rosslande ljud och ett svagt gurglande....

HAR INTE DEN DÄR KALVEN NÅGON MAMMA!!


image202




Kommentarer

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0