Fågelskådning???

Ornitologi ää eller vad det heter.................
Är det något att satsa på?? Har aldrig varit en skådare
med kikare men helt klart gillar jag de små gynnarna, som
flyger in och ut och matar sina ungar, på försommaren i holkarna vid stugan.


Men att gå till ytterligheter i fågelfrågan njaaa inte min grej.

Känns som kikaren är överflödig och blir lite "overklig" känsla

när man inte ser och hör de små raringarna "live"...


Så kikaren blir att fortsätta använda att tjuvtitta på båtarna som

passerar utanför....


Om du visste vad mycket skoj man får se och HÖRA över sjön hihihi....
Men det tar vi i ett annat blogginlägg!!


Men nu kom jag bort från ämnet,,fåglar!!!!
Ivarjefall så lärde min morfar mig, många fågelläten och fåglar en del sitter
faktiskt kvar efter alla år (trot om du vill)

Men en fågel som jag inte kan komma på vad den heter,
hittar den inte heller i fågelboken. Frågat massor av människor,
kompisar, gamla unga, ingen som kan varken säga om det
är en hane eller hona...

Så jag tänkte kanske någon smarting ute i cybern vet vad det är för
sort....

Så här kommer den!!!

Vad är det här för sort (först trodde jag det var en kråka av
boet att dömma men men, det tog Ornitologen Arne Anka
ur mig direkt och avfärdade det med ett skratt och sa
- ALDRIG den där är ju enfärgad!!!

Svar lämnas under kommentar !!!


Knäck den under natten om ni kan HA!


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Tack för ditt mysiga inlägg hos mig, och ja visst är det kul när man märker att man är mer och mer lika.

Ja, med en kikare kan man ha mycket kul :-D

Och visst är det mysigt och intressant med alla fåglar.

Och när jag var barn kunde jag namnet på nästan alla svenska fåglar.

Jag hade bokmärkesliknnande bilder som jag samlat, där det på baksidan stod en del om de olika fåglarna.

Tyvärr bilden med den spännande fågeln du har här, kan jag inte se uppförstorad när jag klickar på den.

Det kommer bara en sida: Not Found.

Jag blir ju så nyfiken ;-)

Undrar vad det är för fågel / för något ;-)

Kanske du hittat på något bus ;-) ...och jag älskar ju skoj och bus.

Ha en fin fortsatt dag.

Stor Kram



2008-09-24 @ 13:28:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hi hi.... :-D den "fågeln" har jag aldrig sett så högt upp.

Nog för att jag hört och sett att getter kan klättra i trän, men inte elefanter ;-) :-D

( för visst är det väl en sån ? ;-)

Kram

2008-09-24 @ 23:23:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0