Kloka ord inför helgen!

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste och svagaste djuren som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden, eftersom hjorden som
helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga
gallringen av de svagaste medlemmarna.


Ungefär på samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina
långsammaste hjärnceller.

Som alla vet, tar överdriven alkoholkonsumtion kål på
hjärnceller men naturligtvis är det de långsammaste och svagaste hjärncellerna
som går åt först.

Genom att regelbundet konsumera vin kan man alltså rensa bort de svaga och
långsamma hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och
effektivare maskin.

Det är således därför man alltid känner sig smartare efter ett par glas vin!!!!



 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Aha....där har vi svaren på en del fenomen när det gäller hjärnan ;-)

Bra att veta ;-)

Precis som det mesta här i livet har både nackdelar och fördelar.

Och fördelarna är ju naturligtvis bäst... ;-)

Stor Kram





2008-09-25 @ 16:24:34
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan nu är jag här igen ;-)

Tack för dina härliga kommentarer hos mig.

Min syster och jag hade samma humor och brukade bl.a.säga Kvast-Hilda m.m.och vi hittade också på en massa bus och skoj.

Och det är så roligt att få skoja och busa tillsammans med dig.



Du undrade hur jag har fått till Youtube bilderna/ videona så små och med en annan färg.



Jo, när man hämtar koden för en film på Youtube

så till höger om koden finns en liten blå knapp som det står: customize på om du för musen över den.

När du klickar på den så laddas en meny där du kan välja färg.

Sedan är det bara att hämta koden.



När det gäller att få bilderna / filmerna mindre så fick jag tipset om hur man gör här:



http://www.designadinblogg.se/2008/february/gor-youtube-klippen-sma.html



Stora kramar till dig Vännen

2008-09-25 @ 22:15:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hejsan,

Jag sitter nu här vid datorn och har inte sovit en blund i natt.

Försöker få till en häxbrygd för att få några timmars sömn...men får inte till det riktigt :-D

Så snälla...please...kan du koka ihop en bra en till mig så jag åtminstone kan sova gott nästa natt..

kanske har du bättre ingredienser för att röra ner i grytan :-D

En hälsning från en Kvast-hilda till en annan.

Kram



2008-09-26 @ 07:05:44
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0