Pinsamt!

Jag rodnar som en tomat alltså!



Vet inte om ni vet, men jag jobbar med administration och min rumpa har
tillfälligt lånats ut från Kundservice, för att på en avdelningen vara behjälplig!

Är ni med??  *om inte läs en gång till haha*

Så då fortsätter vi!
Chefen för avdelning kommer in (kl 16.15) och frågar om en faktura,
stoooor 45 000 kronor.. nja stor i mina ögon ivarjefall, allt är ju relativt eller hur!


Chefen ser du till höger om mig fast till vänster om min arbetskamrat.
Min bästa vän på jobbet står under chefen. Vår tekniker står alltså då ovanför
chefen!! Är ni med?

*inte jag heller fniss fniss*

- Hur ser sista fakturan ut på den här kunden?
(Låt oss fantisera att chefen har en arg kunden i telefonen på sitt rum)

*tänker*
Nu har jag chansen att imponera på chefen YES!!


Börjar med att ta fram fakturan och belopp, allt ser bra ut !
Jag börjar svamla om hmmmm när förfaller den här, har den förfallit
osv osv...

*tänker*
Jag måste nog ringa en vän, attans!

*säger*
- Det där fixar jag inte själv, du vet nytt system osv osv... Måster ringa
någon och fråga. Vänta en minut bara!

*aaaaa pinsamt!*

Ringer en vän.................. inget svar
Ringer vän två.................. inget svar efter att tydligt taaalat in vännens namn i röstsvar
Ringer alla vänner, kundtjänst!................. 3 samtal före var god dröj
Ringer växeln, Växelhäxan *kram* kopplar mig direkt till en handläggare på kundtjänst!

Vaaa är det SPORTLOV på jobbet eller???              vi slutar trots allt 16.30!!



OJ ETT SVAR!

-
Ledsen Sophie, men jag har precis stängt av Datorn!
  
men men jag vill bara ha ett förfallodatum....
- Kan du vara snäll och ringa en annan vän? Tel ......
*suck*
Jag svarar:
- Okay jag testar! *fortfarande med förhoppning om att hjälpa chifen!*
*tänker*
1 minut har gått, men jag ger fn inte upp!
*suck* 

Ringer nästa vän.... ring ring ring...

Min tel börjar bli överhettad!

Chifen börjar så smått röra sig mot min rumskompis håll oj ojoj det här blir
inte bra......
Jippi nästa vän svarar HURRA!!
- Heej Sophie!
- Kan du vara snäll och kolla ett förfallodatum åt mig?
- Men ååå jag är ledsen jag har stängt av datorn!
- Men du ring den nya killen!! Han har tel .........................
- Men ta iaf faktura nr....
- Okay, men har du inget kundnr?
- Jooo det har jag det är xxxxxxxxx

- Då ringer jag honom, tack   *irriterad*



- Hej där!! Det här är Sophie, kan du hjälpa mig med ett förfallodatum!
- Okay!! Ooootroligt tjänstvillig *tummen upp*
Med hjälp av den jag ringde före den nyanställda som sufflör så tar de
ÄNTELIGEN fram fakturan!
- Jag frågar lätt, är den förfallen 2009-01-20? *stressad nu*
- Ja det ser ut så säger, den nyanställde tjänstvillige killen!!!
*samtidigt som jag ger tummen upp till chifen*

Jag tror chefen tänker
, till slut ska det vara så svårt.

Han är nöjd med svaret!!! Han går in i sitt rum..... *pust*
Då ringer den röda telefonen igen!! Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Det är den nyanställda,,,, jag säger HEJ!
Han säger
- Du nu ser jag här den är inte förfallen den 20 januari den är betald!!
OJ, bra du ringde!!
*rusar i korridoren, och tänker måte inte Chifen ha pratat med kunden än*
Mina höga klackar klipprar i korridoren!!

- En annan vän roooopar,,, -Spriiiiiiiiiiiiiiiiiiinger du?!?!? *förvånad*

Till min fasa!!

- Nej!!!
*tänker*
Men åååå hur blir det här jag hör chefen säga
- Det här Karl Karlsson från XXXXX, kan du vara snäll och ringa mig på XXX-XXXXXX!
*telefonsvar mmmmmmmmm*

Jag utbrister!
-Det där var tydligen helt fel!!, den var betald det datumet!!




SLUT FÖR IDAG! Man orkar knappt mer!!
*skrattar åt eländet*



JOBBAR NI OCKSÅ SÅ PÅ ERT JOBB!!
Det är tuuur det finns MÅNGA tjänstemän!

Kommentarer
Postat av: Lena

Pust...låter som en tuff dag på jobbet! :)



Ha en trevligt kväll!



Mvh Lena

2009-02-25 @ 18:04:59
URL: http://celena.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0