Att vara ett föredöme ...

För några år sedan fanns det en serier som
hette Kvasthilda. Kvasthilda var en häxa som gjorde det
mesta fel och något föredöme var hon absolut inte.

En dag bestämde hon sig för att bli en bra förebild för
andra, men visste inte riktigt hur hon skulle bära sig åt.
Kvasthilda besökte kloka ugglan som satt i sitt träd för
att rådfråga honom i ämnet.

-Du Uggla säjer häxan, jag tänker bli ett föredöme för andra,
 hur blir jag de?

- Jo säger ugglan, du måste sluta röka, snusa, dricka sprit, svära,
  vara elak, gå och lägga dig tidigt på kvällen..........

Ju fler saker som ugglan räknade upp, ju mindre blev Kvasthilda och i
sista serierutan så återstår det bara en liten prick av häxan.

Då säger kvasthilda: "Du uggla, vilket är det näst bästa sättet"


Oavsett om vi är häxor eller människor, så har vi våra fel och brister.
Ingen kan vara perfekt, men vi kan väl åtminstone försöka.




Kvast-Hilda är en serie från 1970-talet ritad av Russel Myers.

Historien handlar om Kvast-Hilda, som endast gillar tre saker:
öl, cigarrer och män. Hon lever i en förtrollad skog utan någon riktig
förankring med verkligheten. Där lever hon med sina vänner och hittar
på otyg och bus.

Näst Kvast-Hilda själv är den vanligaste figuren det dumma, b
lomsterälskande trollet Irving. I serien finns också det lilla busiga
trollet Nirving, som alltid bär sin propellerkeps och är skoltrött.
Gamen Gamas är också en god vän till dem.





Cs


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, visste inte att det fanns en serie om Kvast-hilda ;-)

Kul !

Och det roliga är att min syster brukade ofta skoja och kalla sig för Kvast-hilda....

Så när du gör det så brukar jag skratta gott och minnas...

Ha en bra fortsatt kväll.

Kramar

2009-03-08 @ 20:53:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-09 @ 01:26:00
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: föneböna

God morgon kära du! ny dag nya tag!!!

inget piggelin piller?!

2009-03-09 @ 09:02:00
URL: http://www.metrobloggen.se/sandkorn
Postat av: soffie

hej hopp lilla soffipropp:O)

från en annan soffiepropp,

nu är det hockykväll igen!

2009-03-09 @ 18:25:41
URL: http://soffie69.blogg.se/

Ett litet livstecken här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad tycker du?

Trackback
RSS 2.0